Koninklijke Auris Groep

Fundering voor de toekomst!

Auris geeft hulp aan iedereen die moeite heeft met horen, spreken of taal. Ze onderzoekt, behandelt, ondersteunt en geeft onderwijs. Passend bij de behoefte. En voor elke leeftijd. Medewerkers van Auris bieden zorgvuldige, specialistische en persoonlijke begeleiding. Zo helpen ze je optimaal ontwikkelen, zodat je effectief mee kunt doen aan de samenleving.

De uitdaging
Afgelopen jaren is Auris veranderd. Meer en meer gegroeid naar een expertiseorganisatie. De huisstijl sloot niet meer aan bij deze verandering. Aan Elan de vraag aansluiting te maken door middel van een nieuw beeldmerk, huisstijl en branding. De drie kernwaarden waar Auris voor staat, zijn: samen, zorgvuldig en slagvaardig. Aan de hand van deze kernwaarden hebben we de nieuwe identiteit bepaald. Duidelijk makend waar Auris voor staat: ‘’Samenwerken aan de ontwikkeling van mensen’’.

Industrie
Zorg, dienstverlening

Lancering
Branding, huisstijl

Partners
Koninklijke Auris Groep
Co-Creatie

Onze werkwijze

Op alle afdelingen zijn interviews gehouden met medewerkers in uiteenlopende functies. Met deze interviews worden de medewerkers betrokken. Meegenomen in de verandering. Ook het communicatieteam van Auris is meegenomen in een inspiratiesessie. Hierin zijn wij met elkaar out-of-the box gegaan. Dit grenzeloos met elkaar in discussie gaan is een belangrijk onderdeel in het maken van keuzes. En deze waardevolle informatie gebruiken wij in de ontwikkeling naar de nieuwe uitstraling. Het nieuwe beeldmerk moet de veelkleurigheid van Auris uitstralen. Experts in taal, gehoor en spraak.

Resultaat

Het oude logo had de vorm van een oorschelp. Auris staat echter voor veel meer dan alleen gehoor. In het beeldmerk is nu een bloem zichtbaar. De bloem staat voor bloei. Is speels, kleurrijk en toegankelijk. Hierin zijn de kleuren verwerkt die de veelzijdigheid van Auris weergeven. De kleuren zijn in verschillende patronen van de bloem te gebruiken.

Het vernieuwde logo is compacter. Daardoor is het beter toepasbaar en blijft ook op klein formaat overeind. Dat draagt bij aan de herkenbaarheid. Het logo is stevig en vriendelijk tegelijk met een eigen(zinnig) gezicht. Dat sluit goed aan bij de kernwaarden en transparantie van Auris. Het lettertype is stevig en in kapitalen, wat veel kracht uitstraalt.

Het verleden is de fundering waarop Auris de toekomst bouwt. De nieuwe huisstijl heeft draagvlak in heel de organisatie. Dit komt mede doordat iedereen meegenomen is in de ontwikkeling ervan. Succes waar we trots op zijn!

Logo Auris