Grohe

Water is de oplossing

Grohe staat bekend als innovatief sanitairspecialist. Producten ontworpen om een leven lang mee te gaan. Ze vormen de perfecte balans tussen kwaliteit, technologie en design. Zo ook de nieuwe vorm van persoonlijke hygiëne en comfort: de GROHE Sensia Arena douche-toilet. “Pure Freude an Wasser” met Grohe!

Als wereldmarktleider in de sanitairbranche, introduceert Grohe regelmatig nieuwe producten. Hun laatste innovatieve ontwikkeling? De Sensia Arena. Een douche-wc, waardoor toiletpapier niet meer nodig is. Want voor alles dat je wast, gebruik je water. Behalve op het toilet. Vreemd toch eigenlijk dat we juist daar nog papier gebruiken?We noemen de Sensia Arena ook wel het bidet 2.0. Met een naar eigen wens aanpasbare waterstraal. Wat wil je nog meer? Droge billen? Doet hij ook! Met een warmeluchtföhn. Lekker hoor!

De uitdaging
Het verzorgen van een productintroductie die blijft hangen. Waaruit online interactie ontstaat met de verschillende doelgroepen. Deze doelgroepen lopen flink uiteen met installateurs, architecten, hotelketens en dealers. Dit maakt het personaliseren van diverse uitingen extra waardevol. De uiteindelijke uitdaging was natuurlijk om een enorme run te creëren op de Grohe Sensia Arena. En dat is gelukt!

Industrie
Retail, zakelijk

Lancering
Direct mail

Partners
Grohe
Quantes

Onze werkwijze

Al onze creatieve krachten hebben we gebundeld om een introductiecampagne te ontwikkelen. Het concept thema? ‘Water is de oplossing’. Installateurs, hotels, showrooms en architecten ontvingen een uitklapbaar, mysterieus doosje. Met een bijgeleverde sprayflacon konden ze de wincode – verborgen onder een speciale laag – zichtbaar sprayen. Deze code kon de doelgroep invullen op de door ons ontwikkelde campagnepagina. Eerste prijs? Jouw eigen Sensia Arena. Resultaat: een zeer hoge conversie, verrijking en opschoning van het CRM.

stap 1

Verzamelen van gegevens, beelden, teksten. Bespreken van de doelen, verwachtingen en producteigenschappen.

stap 2

Opzetten van conceptidee dat na feedback wordt uitgewerkt. Doorvertaling hiervan naar diverse on- en offline uitingen.

stap 3

Uitdenken en ontwerpen van diverse uitingen. Opzetten van direct mailing waarvan resultaten achteraf exact meetbaar zijn.

Resultaat

Een crossmediale campagne onder 3.000 mensen uit de doelgroep. Deze direct mailing heeft per doelgroep gepersonaliseerde teksten en beelden. Dit zorgde, naast de stijgende bekendheid van de Grohe Sensia Arena, ook voor een groot aantal bestellingen én een verrijking van het CRM-systeem. Met een conversie van 48% en een verrijking van het CRM-systeem met 36% is deze campagne zeker een succes te noemen!

  • 3.000 ontvangers
  • 48% conversie
  • 36% verrijking CRM
  • hoge productverkoop
  • verhoging naamsbekendheid

BEKIJK OOK: MATTEL